پیگیری یک مطالبه مردمی در شورای اداری بخش محمدیه؛

لزوم پیگیری شهرستان شدن بخش محمدیه 

لزوم پیگیری شهرستان شدن بخش محمدیه 
آخوندی گفت: بخش محمدیه با وجود جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر بصورت بخشی اداره می شود و از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان تقاضا داریم موضوع شهرستان شدن بخش را که به یک مطالبه عمومی تبدیل شده با جدیت پیگیری کنند.
کد خبر: ۹۶۲۵۸۵۶
|
۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶

 

قزوین_ به گزارش بسیج، شورای اداری بخش محمدیه با هدف بررسی مشکلات و چالش های عمده بخش با حضور سردار سالار ولایتمدار نماینده مردم شهرستان های قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، مسوولان شهری و مدیران کل تعدادی از دستگاه های اجرایی و خدمات رسان استان و شهرستان و بخش محمدیه در محل سالن مفاخر شهرداری محمدیه تشکیل شد.

 

 آخوندی بخشدار محمدیه در این نشست عنوان‌ کرد: جمعیت بخش محمدیه بالغ بر ۲۲۰ هزار نفر شده اما همچنان بصورت بخشی اداره می شود و امسال بواسطه کمبود آب و گسترش ساخت و توسعه مسکن با چالش آبی شدیدی در بخش مواجه بودیم و لزوم انتقال آب از طالقان به مهرگان بیشتر از گذشته احساس می شود

 

 بخشدار محمدیه افزود: با گسترش جمعیت در بخش محمدیه بویژه در مهرگان بواسطه ساخت مسکن مهر، ملی و جوانی جمعیت و باتوجه به کمبود آب، تابستان سال‌جاری در بخش محمدیه به سختی گذشت و آب موجود دیگر جوابگوی مردم بخش نیست و تقاضا داریم نمایندگان و استاندار قزوین پیگیر انتقال سریع آب از طالقان به مهرگان باشند؛ زیرا سال آینده چالش آب بخش جدی تر از امسال خواهد شد.

 

 وی تصریح کرد: فضاهای آموزشی بخش به شدت ناتراز است، وضعیت فعلی فضاهای آموزشی در شهرهای بخش جوابگوی نیازهای آموزشی نیست و علیرغم پیش بینی اعتبارات در کمیته برنامه ریزی شهرستان برای توسعه فضاهای آموزشی، مهرگان ، محمدیه و شریف آباد در فقر فضای آموزشی به سر می برند؛ 

البته با پیگیری های به عمل آمده فضاهای آموزشی روستایی در حال بهبود است.

 

وی گفت: جمعیت در بخش محمدیه به دلیل گسترش ساخت و سازها در مهرگان و محمدیه رو به افزایش است و عدم تناسب آن با زیرساخت های موجود باعث می شود مردم در تامین نیازهای خود دچار مشکل شوند.

 

وی ادامه داد: این بخش با وجود جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر بصورت بخشی اداره می شود و از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان تقاضا داریم موضوع شهرستان شدن بخش که به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است را با جدیت پیگیری کنند.

 

آخوندی اظهار کرد: یکی از مشکلات بخشی اداره شدن، عدم استقرار ادارات مهم و تاثیر گذار مثل ثبت اسناد، آموزش و پرورش، کمیته امداد و بهزیستی و ... می باشد که مردم بخش را برای پیگیری نیازها و خواسته های اداری با مشکلاتی مواجه کرده است.

 

محسن آخوندی تصریح کرد: سال گذشته و شش ماهه اول امسال سال خوبی در توسعه و آبادانی روستاها بود و اعتبارات خوبی هم با کمک دفتر امور روستایی استانداری در اختیار روستاها قرار گرفت، اما این روند ناکافی است و مردم بیش از این از مسئولان خود انتطار دارند.

 

بخشدار محمدیه بیان کرد: مسیر روستای کبریت میان با پیگیری های بسیار و بعد از ۲۵ سال با اعتبارات سال گذشته و امسال حدود ۱۳۰۰ متر آسفالت ریزی شد و برای تکمیل آن پیگیری ها ادامه دارد و امیدواریم طی هفته آینده باقی مانده مسیر تکمیل شود.

 

وی در پایان ابراز کرد: با قول مساعد راهداری مسیر چاله، اکبرآباد طی روزهای آینده همزمان هم زیرسازی و هم آسفالت می شود و از مدیران راهداری تقاضا داریم قبل از آغاز فصل سرما این اتفاق مهم بیفتد.

 

انتهای پیام/۱۰۰۴

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار